Bon Jovi Papar?

Sunday, February 22, 2009


Bon Jovi Papar? Sia pun kurang pasti kenapa orang tua ini dipanggil Bon Jovi. Orang cakap dia ni kurang waras disebabkan telampau moginum. Sia dengar dia ni dulu ada pekerjaan yang bagus dan bini yang cantik. In fact, sia juga pernah berjumpa dengan anak lelaki dia. Quite handsome. Tapi disebabkan moginum yang berlebihan, dia jadi begini. Sumtimes, dia boleh dilihat memakai pakaian yang kemas seperti gambar di atas. Kasut pun kasut kulit. Berkilat lagi. Keesokan hari, dia berpakaian seperti seorang pengemis. Im wondering, di mana dia simpan baju-baju dia. Dia juga sering dilihat memegang sebotol minuman (minuman keras la, apa lagi). Setakat ini, sia belum pernah nampak dia kacau orang awam. 

p/s gambar ini disiar bukan untuk memalukan orang tua ini dan keluarga beliau tetapi sebagai pengajaran apa akibat dia terover moginum. Daripada memiliki pekerjaan yang bagus dan keluarga kepada ditinggalkan seorang diri, sangat-sangat menyedihkan. 

Pertama Kalinya....

Pertama kalinya? Apa yang pertama kali tu? Mesti si kudatarabang fikir yang bukan-bukan suda ni. Ehehehe.. Mengamuk si kudatarabang kana kait-kait. Actually, hari ini merupakan pertama kali sia mempengerusikan mesyuarat. Ngam ka tu perkataan mempengerusikan. Correct me if im wrong. It was Mesyuarat Pertama Komiti Penyembahan (Liturgi). Antara agenda dia ialah perancangan aktiviti komiti Liturgi bagi Tahun 2009 dan persediaan Pra-Paska dan Paska. Nasib baik ada guidelines dari Pengerusi sebelum ini. So, sia hanya tambah mana-mana aktiviti yang sia rasakan patut diadakan. Overall, semua berjalan dengan lancar and I thank God sebab bagi sia kekuatan untuk mengendalikan meeting yang sia rasakan besar bagi sia. 

5 Fakta: Apa saya selalu buat sebelum / semasa blogging.

Wednesday, February 18, 2009

5 Fakta: Apa saya slalu buat sebelum / semasa blogging.

Cis, dalam diam-diam si kudatarabang tag sia. Bila sia kasitau sia tidak mau jawab, dia bilang jual mahal. Nda buli jadi ni.  Kena la sia jawab juga 
walaupun sia tidak mau.

1) Makan : Biasanya malam baru sia update blog. Inda buli update 
blog di ofis, nanti kana marah boss. Hehehe.. Jadi, sebelum blog, sia makan dulu la.

2) Cek email : Mesti cek email. Cari ilham kunun sebab ada yang 
forward bahan-bahan menarik untuk dikasi masuk dalam blog.

3) Baca online news : Lepas saja cek email, trus sia baca online 
news especially yang bahagian G.O.S.I.P. Wahaha..Tapi, sia baca 
juga berita-berita semasa beh.

4) Dengar lagu / download lagu : Ini pun satu kemestian masa 
blogging. Macam teda kehidupan kalo tiba-tiba teda music.

5) YM : Kacau orang. Hehehe..

Sekian....

Sapa sia mo tag ni? Ada dua orang saja sia mo tag tapi sia rasa dua orang ini tidak akan jawab punya la. Biasa la kuntrul macho. Puit.. =P My adik, 
Juwie and my kajen, Havuk.


Tidakkah dia sedar....

Thursday, February 5, 2009

Saja mau share apa yang sia nampak on my way balik dari kerja kemarin. Masa tu sia di dalam bus, then ada ini satu couple, rasanya budak sekolah lah sebab looks young, deting di taman depan terminal bus. Bila sia tengok t-shirt yang tu budak lelaki pakai kan, terkejut jugala sekejap. Buat sia terfikir "budak ni faham ka apa perkataan di baju dia tu". Mau tau apa tu perkataan? Mungkin kamu tidak lah terkejut macam sia. Hehehhe.. itu t-shirt ada perkataan ini ->I (bentuk love) VAGINA. Kalau adik lelaki sia pakai t-shirt begitu, sia flying kick oOo.. bakar sampai hangus tu baju. Macam-macam saja sekarang ni. Bagus lagi dia pakai baju 'BBKK - Buli Ba Kalo Ko', t-shirt keluaran org Sabah sendiri.